donderdag 7 februari 2008

Eredivisie Speelronde 24. Mijn Tips.Degradatievoetbal Feyenoord!

Mijn tips voor speelronde 24 van de eredivisie:

Zeer gewaardeerde lezers zoals u ziet een gewijzigd formaat vanwege efficiƫntie. Ook een fotootje toegevoegd. Sportdwaas voorspellingen worden ingegeven door gevoel en hoop.


FC Twente-Heracles Almelo
Noem dit maar een must-win voor FC Twente. Een 4e verlies op rij zal voor veel onrust zorgen. Met Engelaar terug van 1 wedstrijd schorsing zal het niet gebeuren. Mijn tip: 4-1 voor FC Twente

De Graafschap-Feyenoord
Feyenoord speelt in zijn jubileumjaar degradatie-voetbal. Duels tussen de Superboeren en Feyenoord in Doetinchem zijn traditioneel doelpuntrijk. Niet deze keer echter. De Rotterdammers missen de dynamiek en de wederom de scherpte om de Achterhoekers het leven zuur te maken.
Mijn tip: 3-1 voor de Graafschap

NAC Breda FC Utrecht
Ernie Brandts en Willem van Hanegem zijn allebei goede trainers. Dit heeft alles in zich voor een gelijkspel. Utrecht gaat winnen echter omdat Willem iets beter materiaal heeft en NAC goed geanalyseerd zal hebben (zwakke punten)
Mijn Tip: 3-2 voor FC Utrecht

PSV-SC Heerenveen
Zaterdagavond moet blijken wat de overwinningen van Harrenfaen de afgelopen weken waard zijn geweest. Sinds mijn opmerkingen speelt Lazovic goed en scherp. De permanente commissie buigt zich op verzoek van Riemer en Co. over de vraag wat de voorgestelde 6+5 regel kan inhouden voor Heerenveen. Tellen Friezen nu als buitenlanders of Hollanders? Sef Vergoossen spreidt het bedje voor Huub.
Mijn tip: 3-0 voor PSV

Hier de wijze mannen van de PC (weer eens wat anders dan Prince Carnaval):




Vitesse-FC Groningen
Dit kan nog wel eens een harde wedstrijd worden. Theo Janssen kan het verschil maken voor Vitesse.
Mijn Tip: 2-1 voor Vietes

NEC-AZ
Sinds van Gaal en van Marwijk openlijk hengelen naar bondscoachschap presteren hun teams ondermaats. De voetbalgoden houden hier niet van. Mocht GJ Verbeek voor Feyenoord te hoog gegrepen zijn dan is super-Mario wat mij betreft de volgende coach voor de voormalige, maar noch immer zeer geliefde grootmacht uit Rotterdam Zuid.
Mijn Tip: 2-2

Roda JC-Ajax
Uit bij de koempels is altijd lastig. De internationals zijn moe en wie weet niet bij de les. Atteveld zet zijn mannen op scherp. Niet genoeg voor de overwinning deze keer gezien topvorm van Heitinga en Huntelaar
Mijn tip: 3-1 voor Ajax


Sparta Rotterdam – Excelsior
Verlies afgelopen woensdag op het ‘kasteel’ tegen NAC in vorm zullen we maar als een incident beschouwen. Excelsior heeft kansen maar het zal wel een spectaculair gelijkspelletje worden.
Mijn Tip: 3-3

VVV Venlo-Willem II
Is Wetzel nog steeds in de running voor een ‘grotere’ club? Na zondag waarschijnlijk weer een beetje.
Mijn tip: 3-2 voor VVV Venlo


In ander nieuws:
Nu het American Football seizoen is afgelopen heeft Sportdwaas besloten naast aandacht te besteden aan de Amerikaanse voetbal competitie in het algemeen en Ruud Gullit’s avonturen in het bijzonder ook de Kaatssport te gaan volgen. Dit vergt studie. Ik heb een link geplaatst naar de Permanente Commissie ter lering en als eerbetoon aan des lands oudste sport evenement!

Geen opmerkingen: