maandag 8 september 2008

Star QB down & Out

Het eerste weekeinde van het NFL seizoen zit er op de maandagavondwedstrijden na bijna op.

Een NFL seizoen telt 16 wedstrijden en we kunnen dus nog niet veel zeggen hoe het zal worden.

Onbetwiste de belangrijkste gebeurtenis afgelopen zondag was het uitvallen, met een knieblessure, van Tom Brady de Quarterback van de New England Patriots. Hij komt dit seizoen niet meer terug wordt gezegd. Zijn plaats aan het roer wordt voorlopig overgenomen door Matt Cassel. Over deze QB zijn twijfels maaar Sportdwaas denkt dat het niet veel zal uitmaken.

Hoewel ik mijn handen vol heb aan het huidige eredivisie voetbal seizoen zal ik toch proberen mijn lezers een beetje op de hoogte te houden van de gebeurtenissen in de NFL, de monopolist voor wat betreft het professionele American Football.

Er zijn 32 teams verdeelt over 8 divisies in de American Football Conference en de National Football Conference (4 in elke conference).

Down & out:


6 teams van elke conference plaatsen zich voor de play-offs (divisie winnaars en 2 wild cards).

De kampioenen van de 2 conferences spelen eind januari (of begin februari)2009 om de hoogste eer in de zogenaamde Super Bowl, die wordt gespeeld in Tampa Bay.

Na voetbal vind ik American Football de leukste kijksport, hoewel de live-uitzendingen ontsierd worden door soms eindeloze reclames.

Hier de teams waarvan ik denk dat ze de play-offs gaan halen.

American Football Conference:
New England Patriots
New York Jets
Buffalo Bills
Pittsburgh Steelers
Tennessee Titans
San Diego Chargers

National Football Conference:
Philadelphia Eagles
Dallas Cowboys
Chicago Bears
New Orleans Saints
Carolina Panthers
Arizona Cardinals

Op mijn site, www.sportdwaas.blogspot.com kun je links vinden naar sites die je vertrouwder kunnen maken met dit leuke spelletje. Gedurende het seizoen zal ik proberen wat wedstrijdverslagen te produceren. Voor iets meer dan € 175 kun je alle reguliere wedstrijden bekijken via NFL Game Pass powered by Yahoo Sports. Ook zonder een gamepass kun je hier en daar sites vinden waar (bibberige) beelden gevonden kunnen worden van live wedstrijden. Deze sites moeten jullie zelf maar zien te vinden.

2 opmerkingen:

arrebar zei

Yo een reactie uit bloemendaal!
Waar is de Amerikan night dit jaar?
morgen nieuwe avonturen in Amsterdam.See you at Freddo's.

Arrebar.

Sportdwaas zei

Bij mij!